VCO - Elsendorp 3-3

27 oktober 2021 17:00

,,Dit was de slechtste wedstrijd tot nu toe", oordeelde Mari van den Haterd over het duel tegen VCO.

Na een halfuur voetballen kwam Elsendorp eerst op voorsprong door Leandro Ribeiro, maar zag VCO kort daarna al gelijkmaken. Er werd gerust met een gelijke stand.

In de tweede helft kwam Elsendorp op achterstand. Ook moest doelpuntenmaker Leandro Ribeiro vertrekken vanwege twee gele kaarten. De tien man van Elsendorp kwamen via Sam van de Wetering nog wel op gelijke hoogte. Vijf minuten voor tijd leek VCO de wedstrijd in het slot te gooien door de 3-2 te scoren. Kort daarna kreeg Elsendorp nog een indirecte vrije trap mee, omdat de doelman van VCO de bal ten onrechte in de handen pakte. Sam van de Wetering benutte die kans en redde ondanks slecht spel een punt voor Elsendorp: 3-3.

We hadden hier ook het verslag van vorig jaar tegen VCO kunnen plaatsen:
VCO - Elsendorp 3-3.
“Zo’n slechte wedstrijd heb ik zelden gezien”, zei trainer Marcel Verberkt over het gelijke spel tegen VCO. Na twintig minuten spelen stond Elsendorp al met 2-0 achter. Tot overmaat van ramp ontving Han de Bruin een directe rode kaart in de 25stee minuut. Tien minuten voor rust wist Bryan Bouw toch aansluiting te vinden. Hij scoorde de 2-1. In de 65stee minuut viel de 3-1, maar Elsendorp bleef vechten. Na de 3-1 kwam Bruno Ribeiro in het veld, die met een van zijn eerste balcontacten de 3-2 scoorde. Een kwartier voor tijd kreeg Elsendorp een vrije trap. Bart de Bruin bracht de bal in, en een VCO-verdediger tikte de bal binnen. De tien man van Elsendorp redde dus een punt, maar erg tevreden is Marcel Verberkt daar niet mee: “Je rekent hier op drie punten. Ik ben blij dat we een punt hebben kunnen redden, maar daar kom je niet voor. We speelden een beetje als het Nederlands elftal, erg pover.”