Interview Stijn Vos

Interview met Stijn Vos

SFox.jpg

Naam: Stijn Vos.

Geboortedatum: 18 juni 1992.

Woonplaats: Elsendorp.

Club: VV Elsendorp.

Positie: Linksmidden.

Vorige club: Geen.

Werk: Timmerman Bouwbedrijf Van Grunsven.

Hoe kijk je terug op het seizoen tot dusver? Met een dubbel gevoel. We hebben punten laten liggen in wedstrijden waarin dat niet nodig was.

Hoe komt het dat Elsendorp niet altijd het maximale resultaat behaalde? Het ligt met name aan de smalle selectie. We hebben geen brede spelersgroep en moeten regelmatig jongens van het tweede elftal meenemen in de wedstrijdselectie, die vaak al een wedstrijd(deel) speelden op diezelfde dag. Daarnaast is de trainingsopkomst helaas wisselvallig.

Wat voor speler is Stijn Vos? Een hardwerkende speler, die duels niet schuwt. Ik ben iemand die wil gaan voor de voetballende, opbouwende oplossing en dus geen fan is van lange ballen. Tenslotte heb ik een redelijk schot en aardig spelinzicht.

Wat voor club is Elsendorp? Een warme club, waar iedereen graag komt. In Elsendorp is geen kroeg en daarom is de clubkantine het vervangende dorpscafé. Bij de club worden jonge spelers direct betrokken als ze de stap maken richting de senioren.

Hoe typeer je de vijfde klasse? Het is een competitie waarin iedereen van elkaar kan winnen of verliezen. Heb je je dag, versla je de koploper. Heb je een offday, dan verlies je van de nummer laatst.

Elsendorp is maar een kleine club. Hoe kijk je naar de toekomst? Ik maak me zorgen om de tekorten die we hebben en waarschijnlijk nog meer gaan krijgen. Het liefst heb ik dat mijn eigen kinderen bij Elsendorp spelen, maar dat gaat niet lukken, omdat de club in de vroege jeugd een fusie heeft met Fiducia.

Hoe houd je het WK bij? Ik zit in een WK-pool met collega's en probeer zoveel mogelijk wedstrijden te kijken. Ik let vooral op Kylian Mbappé. Hij is een geweldige voetballer, die alles heeft om een goede aanvaller te zijn.

Prognose Elsendorp - Fiducia? Een felle strijd, aangezien het 'de wedstrijd van het jaar' is. Ik verwacht veel drukte langs het veld. Elsendorp trekt aan het langste eind.

Alexander Brutsaert