SIOL - Elsendorp 5-4 (3-2)

22 januari 2024 9:30

18. Donkers 0-1, 22. Van Dreumel 1-1, 32. Van Dreumel 2-1, 37. Lalaar 3-1, 45+2. Vos 3-2, 53. Sommers 3-3, 55. Lalaar 4-3, 73. Van de Wetering 4-4, 90+5. De Bruijn (e.d.) 5-4.

Elsendorp heeft wel heel knullig het eerste competitieduel van 2024 verloren. De nummer zes van de vijfde klasse D ging zondagmiddag door een eigen doelpunt van Han de Bruijn in blessuretijd onderuit bij Siol: 5-4 op het kunstgras van de Katwijkse club.

Elsendorp had zich nog zo knap teruggeknokt tegen Siol: eerst van 3-1 naar 3-3, daarna van 4-3 naar 4-4. Voor de ploeg van scheidend trainer Mari van de Haterd had Jeroen Donkers de score geopend. Vervolgens troffen Stijn Vos (3-2), Luuk Sommers (3-3) en Donkers (4-4) doel.

''Het was een rommelige wedstrijd waarin de gelukkigste heeft gewonnen”, zei Van de Haterd. De coach wees zo indirect ook op de verlate aftrap van het duel. Toen de teams op het veld stonden, rende scheidsrechter Pieter Peerenboom naar zijn kleedkamer omdat hij zijn fluit was vergeten. ,,Onze voorbereiding was verre van ideaal. We hebben vier keer in de gymzaal van de basisschool getraind, telkens kleine partijtjes. Siol heeft wel kunnen doortrainen.”